marți, 21 iunie 2011

Oare ce mai înseamnă în ziua de azi omenia?

Stăteam şi analizam, ca de fiecare dată, cam ce mai înseamnă în ziua de astăzi să fii om. Lumea s-a schimbat, viaţa nu mai are aceeaşi valoare ca altădată, oamenii au alte principii şi urmăresc alte principii şi idealuri. Banul, puterea şi egoismul este pe primul plan în mintea fiecăruia. Nu pot să fiu ipocrit şi să spun că oricine, inclusiv eu nu mă gândesc la bani sau mai bine spus cum să fac să am bani să nu am probleme cu viaţa asta de zi cu zi, să îmi asigur viitorul cit mai îndepărtat pentru mine şi familia mea DAR nu cred că aş trece peste orice principiu moral ca să am bani. Banii, se spune, că aduc fericirea dar eu cred că acei oameni care au foarte mulţi bani nu sunt chiar aşa de fericiţi ci mai degrabă sunt mai mult nefericiţi. de ce cred  asta? Păi cred că fiecare aude tot felul de poveşti, emisiuni şi repotaje la televizor cum din ce în ce mai mult, în viaşa noastră îşi face loc cea mai josnică modalitate de a trăi – tâlhăria sau găinăria cum se mai spune în anumite cercuri. Credeţi că acei oameni cu bani sunt fericiţi când stau şi se gindesc că oamenii din ce în ce mai înfometaţi caută soluţii din ce în ce mai ingenioase să le atingă avuţia?

Eu unul îi văd tot timpul încordaţi, stresaţi de faptul că în orice moment furia furibundă a unora le pot invada mediul familial ţi le pot distruge viaţa lor, aşa cum este ea.

Bineînţeles că sunt conştient că unii dintre aceşti oameni au făcut averile pe nişte considerente destul de imorale, că au călcat pe sute şi mii de capete ca ei să aibă ceea ce au dar asta nu sunt eu în măsură să judec.

Banii aduc puterea pe care am amintit-o la început şi sincer puţini sunt cei care au reşit pentru mult timp să îşi menţină pentru mult timp statutul de om puternic deoarece banii aşa cum vin , aşa se şi duc dacă oamenii respectivi nu reuşesc să îi drămuiască cu cap şi cu o imagine de viitor responsabilă şi de perspectivă. Aşa vin cei noi şi tot aşa se duc cei care au fost depăşiţi de situaţie.

Deci prietenii mei, viaţa a devenit o junglă din ce în ce mai exclusivistă pentru omul de rând. Deja ne este dor de timpul când credeam că suntem egali şi avem aceleaşi drepturi dar de fapt am fost orbi de ceva mii de ani. Am crezut că dacă semănăm fiziologic cu cei care ne conduc e ceva firesc să fim ca ei, să avem aceleaşi drepturi ca ei, să tinjim şi să tragem să ajungem ca ei.

Eu unul, mă simt pregătit să infrunt viaţa aşa cum se configurează ea ăn viitorul apropiat, cu bune şi rele, cu nebunia puterii şi a banului, cu ideologii şi cu reacţii adverse la ideile implementate de conducătorii acestei lumi de mii de ani încercate.

Sper să ajungem să fim din nou oameni şi să nu mai lăsăm să ne intunece minşile astfel de idei şi de concepţii dăunătoare, în final, umanităţii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu